maheronline

ماهر انلاين: موقع سياسي اجتماعي بختص في الأخبار السياسية والأحداث على الساحة العربية الإسرائيلية ونزاعاتها مع الدول الغربية وإيران وإسرائيل

الشريط الإخباري لموقع الجزيرة نت

الاثنين، 30 أبريل 2012

Maximizes Your Profit under Virus Pressure


DAREEN دارين
Maximizes Your Profit under  Virus Pressure
(HR: ZYMV IR: SLCV/WMV) قم بتعظيم أرباحك تحت ضغط الفيروس
(HR: ZYMV IR: SLCV/WMV)
All information concerning the varieties and their performance given orally or in writing by Monsanto or its employees or its agents is given in good faith, but is not to be taken as a representation by Monsanto as to performance and suitability of the varieties sold. Performance may depend on local climatic and other causes. Monsanto assumes no liability for the
given information. تُقدم جميع المعلومات المتعلقة بالأصناف وأدائها شفوياً أو كتابياً بواسطة شركة مونسانتو آو موظفيها آو عملائها بحسن نية، وليس ليتم أخذها على أنها عرض من شركة مونسانتو حول أداء ومدى ملائمة الأصناف المباعة. ربما يعتمد الأداء على ظروف الطقس المحلي وغيرها. لا تتحمل شركة مونسانتو أي مسؤولية حول المعلومات المقدمة.
All rights reserved. جميع الحقوق محفوظة
Features
High resistance to poty viruses (ZYMV & WMV).
Intermediate resistance to SLCV.
Good fruit quality to supply standard market demand.
Adaptable for planting all year.
Reason to buy
Offers grower dual protection against Geminivirus and potyviruses.
Provides an opportunity for enhanced yield and revenue as compared
to non-resistant varieties when virus pressure is present in the field.
Potential for incremental crop revenue due to increased quantity and
yield and delivery of first fruits to market.
 المزايا
مقاومة عالية لفيروسات بوتي (ZYMV و WMV).
مقاومة متوسطة لفيروس تجعد أوراق نبات الكوسا (SLCV)
نوعية جيدة من الثمار لتلبية معايير الطلب في السوق
قابلة للتكيف للزراعة طوال السنة.
سبب الشراء
يقدم للمزارع حماية مزدوجة ضد فيروس  جيمني (Geminivirus ) وفيروس بوتي (potyviruses)
يقدم فرصة لتعزيز الغلة والإيرادات في المقابل للأصناف غير المقاومة عندما يكون هناك غط فيروس في الحقل.
إمكانية زيادة الإيرادات التدريجية من المحصول التي تعود إلى زيادة الكمية والغلة وتسليم أول الثمار في السوق.
Squash Leaf Curl Virus
Calender:
JAN
FEB
MAR
APR
MAY
JUNE
JULY
AUG
SEPT
OCT
NOV
DEC

Recommended slot: Sowing Transplant Harvest فيروس تجعد أوراق نبات الكوسا
التقويم
كانون الثاني
شباط
آذار
نيسان
أيار
حزيران
تموز
آب
أيلول
تشرين الأول
تشرين الثاني
كانون لأول

الشرائح المستحسنة: زراعة بذور أشتال المحصول
Squash leaf curl virus (SLCV) causes severe losses of squashes, melons and related plants
in the family Cucurbitacae (cucurbits).The first symptoms of SLCV are leaf curl, followed by slowed or stopped plant growth. Ultimately, plants cannot produce marketable fruit. Although SLCV is transmitted by whitefly, insecticide treatments have not provided good disease control. Planting SLCV resistant plant varieties may help to increase marketable fruit production.
Symptoms: SLCV causes severe systemic stunting and leaf curl in cucurbits, hovewer it is
difficult to detect the effect on fruits at the beginning of the infection. Although the early stages of the disease do not affect the fruit directly, very high levels of infection in susceptible varieties can cause severe symptoms and complete crop failure.
The first symptoms of SLCV are an upward curling of the leaf edges. The new shoot growth bends upward and the plants are severely stunted. Leaf veins become thick and distorted. Mottling occurs in leaf tissue between the veins and green bands develop along the veins. Abnormal growths can occur on the veins of the lower leaf surface. Flowers of infected plants are small and fail to develop normally. Fruit may be small or deformed, or completely absent.
Conditions for disease development: SLCV is transmitted in a persistent manner by the
silverleaf whitefly (Bemisia tabaci). It is not easily transmitted by mechanical inoculation in the field. SLCV infection is most severe when whitefly populations are high and the cucurbit crops are in a young vegetative state. After the whitefly transmits the virus, symptoms can develop within five days.
Detection and control methods: SLCV can be detected in whitefly or infected plants by DNA spot hybridization or PCR assay. Recommendations for control include eliminating nearby weeds, planting new cucurbit crops some distance away from old cucurbit fields and destroying infected
crops immediately after harvest. A cucurbit-free period in those areas where crops are grown continuously has been suggested in order to break the cycle of whitefly and virus build-up.
Controlling the whitefly has not provided good disease control. 
Planting SLCV resistant materials may help to increase marketable fruit production.
يتسبب فيروس تجعيد أوراق نبات الكوسا(SLCV) بخسائر فادحة في محصول نبات الكوسا والبطيخ والمزروعات المرتبطة بعائلة القرعيات (عائلة نبات الكوسا). الأعراض الأولى لفيروس تجعد أوراق نبات الكوسا (SLCV) هي تجعد الأوراق، يليها بطء آو توقف في نمو المزروعات. في نهاية المطاف، لا يمكن للمزروعات إنتاج ثمار تسويقية.
على الرغم أن فيروس تجعد أوراق نبات الكوسا ينتقل بواسطة الذبابة البيضاء، لم تقدم المبيدات الحشرية علاجات جيدة لمكافحة هذا المرض. تساعد زراعة أصناف من المزروعات المقاومة لفيروس تجعد أوراق نبات الكوسا على زيادة إنتاج الثمار التسويقية.
الأعراض: يتسبب فيروس تجعد أوراق نبات الكوسا (SLCV) بتوقف عام للنمو وتجعد الأوراق في القرعيات، وبالتالي  من الصعب تحديد تأثير ذلك على الثمار في بداية الإصابة. على الرغم أن المراحل الأولى من المرض لا تؤثر على الثمار بشكل مباشر، يمكن أن تتسبب المستويات العالية من الإصابة للأصناف المعرضة بأعراض شديدة وفشل كامل في موسم المحصول.
الأعراض الأولى لفيروس تجعد أوراق نبات الكوسا (SLCV) هي تجعد متدرج في حواف الأوراق. تبدأ البراعم الجديدة بالانحناء إلى أعلى، ويتوقف نمو المزروع بشكل شديد. تبدأ البقع بالظهور على الأنسجة بين العروق والشرائح الخضراء، وتنتشر وتنمو على طول العروق، ويمكن أن يظهر نمو غير طبيعي على العروق وعلى السطح السفلي للورقة، وتصبح أزهار المزروعات المصابة صغيرة وتفشل في النمو بشكل طبيعي، وربما تكون الثمار صغيرة  أو مشوهة، أو معدومة تماماً.
ظروف تطور الوباء: ينتقل فيروس تجعد أوراق نبات الكوسا على نحوا متواصل بواسطة الذبابة البيضاء المسببة لمرض الورقة الفضية( الاسم العلمي:Bemisia tabaci). لا تنتقل العدوى بسهولة بواسطة التلقيح الميكانيكي في الحقل. تكون عدوى فيروس تجعد أوراق نبات العرق في أشدها عندما يكون تواجد وانتشار الذبابة البيضاء مرتفعاً، وعندما يتكون المحاصيل القرعية  في مرحلة نمو نباتي مبكر. يمكن أن تتطور الأعراض في غضون خمسة أيام بعد أن تقوم الذبابة البيضاء بنقل الفيروس.
وسائل الكشف والمكافحة: يمكن الكشف عن فيروس تجعد أوراق نبات الكوسا (SLCV) في الذبابة البيضاء أو المزروعات المصابة بواسطة تحليل تهجين بقعة الحمض النووي (DNA) أو تحليل تفاعل البوليمراز المتسلسل (PCR).
تتضمن التوصيات للمكافحة القضاء على الأعشاب الضارة القريبة، وزراعة محاصيل قرعية جديدة بعيداً عن حقول القرعيات القديمة وإتلاف المحاصيل المصابة مباشرة بعد القطاف.
وقد اقتُرح فترة خالية من القرعيات في تلك المناطق التي تزرع فيها المحاصيل بشكل مستمر من أجل كسر دورة حياة الذبابة البيضاء وبنية الفيروس.
السيطرة على الذبابة البيضاء لم يقدم مكافحة جيدة للمرض.
ربما تساعد زراعة المواد المقاومة لفيروس تجعد أوراق نبات الكوسا (SLCV) في زيادة إنتاج الثمار التسويقية.

Maximizes Your Profit under Virus Pressure
(HR: ZYMV IR: SLCV/WMV) قم بتعظيم أرباحك تحت ضغط الفيروس
(HR: ZYMV IR: SLCV/WMV)

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

Popular Posts