maheronline

ماهر انلاين: موقع سياسي اجتماعي بختص في الأخبار السياسية والأحداث على الساحة العربية الإسرائيلية ونزاعاتها مع الدول الغربية وإيران وإسرائيل

الشريط الإخباري لموقع الجزيرة نت

الاثنين، 30 أبريل 2012

استطلاع فلسطيني إسرائيلي مشترك يظهر زيادة لدى الفلسطينيين والإسرائيليين في"الاستعداد لتقديم تنازلات وسط مناخ من العداء وعدم الثقة


Joint Israeli Palestinian Poll shows increase in Palestinians’ and Israelis’ willingness to compromise amidst climate of feud and mistrust
استطلاع فلسطيني إسرائيلي مشترك يظهر زيادة لدى الفلسطينيين والإسرائيليين في"الاستعداد لتقديم تنازلات وسط مناخ من العداء وعدم الثقة"

Jerusalem, December 28, 2011—These are the results of the most recent poll conducted jointly by the Harry S. Truman Research Institute for the Advancement of Peace at the Hebrew University of Jerusalem and the Palestinian Center for Policy and Survey Research in Ramallah. This joint survey was conducted with the support of the Ford Foundation Cairo office and the Konrad Adenauer Stiftung in Ramallah and Jerusalem.
القدس، 28 كانون الأول/ ديسمبر 2011 -  هذه هي نتائج أحدث استطلاع للرأي أجراه معهد هارس إس.ترومان من أجل السلام في الجامعة العبرية في القدس، ومركز الأبحاث السياسية والدراسات الاستقصائية في رام الله. وجاء استطلاع الرأي هذا بدعم من مؤسسة فورد في القاهرة ومؤسسة كونراد أديناور في رام الله والقدس.

The Joint Israeli-Palestinian Poll has been tracking the level of support and opposition to the Clinton / Geneva permanent settlement framework regularly since 2003. Amidst a turbulent Middle East and the political and diplomatic stalemate between the two sides, our December poll shows an increase in support for the Clinton permanent settlement framework on both sides. 58% of Israelis and 50% of Palestinians support a permanent settlement package along the Clinton parameters; 39% of Israelis and 49% of Palestinians oppose such a settlement. These results mark a significant increase in both sides’ willingness to compromise compared to recent years.
يتتبع الاستطلاع الإسرائيلي الفلسطيني المشترك مستوى التأييد والمعارضة لمقترحات كلينتون/ جنيف للتسوية الدائمة بانتظام منذ عام 2003. وسط شرق أوسط مضطرب، وجمود سياسي ودبلوماسي بين الطرفين، يظهر الاستطلاع الذي أجريناه في كانون الأول/ ديسمبر زيادة في تأييد إطار مقترحات كلينتون للتسوية الدائمة من كلا الجانبين. 58% من الإسرائيليين و50% من الفلسطينيين يؤيدون صفقة التسوية الدائمة استناداً إلى مقترحات كلينتون، بينما يعارض 39% من الإسرائيليين و49% من الفلسطينيين هذه التسوية. تشير هذه النتائج إلى زيادة كبيرة في استعداد الجانبين لتقديم تنازلات مقارنة بالسنوات الأخيرة.


At the same time both Palestinians and Israelis perceive the other side as opposing such a settlement: 61% of the Palestinians and 53% of the Israelis think so. About two thirds on both sides do not believe that it is possible to reach a final status settlement these days and see the chances for the establishment of an independent Palestinian state next to the state of Israel in the near future as slim.
في الوقت نفسه كل من الفلسطينيين والإسرائيليين ينظرون إلى الجانب الآخر في معارضة مثل هذه التسوية : 61٪ من الفلسطينيين و53٪ من الإسرائيليين يعتقدون ذلك. حوالي الثلثين من كلا الجانبين لا تعتقد أنه من الممكن التوصل إلى تسوية الوضع النهائي هذه الايام ، ويرون أن فرص قيام دولة فلسطينية مستقلة إلى جانب دولة إسرائيل في المستقبل القريب أنها ضئيلة.

Palestinians and Israelis support their government’s position with regard to return to negotiations. 78% of Palestinians support Abbas’s conditions of an acceptable term of reference or a freeze on settlement construction for returning to negotiations, while 69% of Israelis think that Israel should not accept these conditions.
الفلسطينيين والإسرائيليين يؤيدون موقف حكوماتهم فيما يتعلق بالعودة إلى طاولة المفاوضات. 78 ٪ من الفلسطينيين يؤيدون شروط عباس of an acceptable term of reference أو تجميد للاستيطان للعودة إلى المفاوضات، في حين أن 69٪ من الإسرائيليين يعتقدون أن إسرائيل يجب أن لا تقبل بهذه الشروط.

The Palestinian sample size was 1270 adults interviewed face-to-face in the West Bank, East Jerusalem and Gaza Strip in 127 randomly selected locations between December 15 and 17, 2011. The margin of error is 3%. The Israeli sample includes 605 adult Israeli Jews interviewed by phone in Hebrew, Arabic or Russian between December 11 and 14, 2011. The margin of error is 4.5%.
كان حجم العينة من الجانب الفلسطيني 1270 شخصاً، تمت مقابلتهم وجها لوجه في الضفة الغربية والقدس الشرقية وقطاع غزة، وذلك في 127 موقعاً سكنياً تم اختيارها عشوائيا في الفترة ما بين 15 - 17 كانون الأول/ ديسمبر 2011. وقد بلغ هامش الخطأ 3%. في حين تضمنت العينة الإسرائيلي 605 من اليهود الإسرائيليين البالغين، وتمت مقابلتهم من خلال الهاتف باللغات العبرية والعربية والروسية في الفترة بين ديسمبر في الفترة ما بين 11 - 14 كانون الأول/ ديسمبر 2011. وقد بلغ هامش الخطأ 4.5٪.


The poll was planned and supervised by Prof. Yaacov Shamir, the Harry S. Truman Research Institute for the Advancement of Peace and the Department of Communication and Journalism at the Hebrew University, and Prof. Khalil Shikaki, Director of the Palestinian Center for Policy and Survey Research (PSR).
وقد خطط للاستطلاع وأشرف عليه كل من البروفسور يعقوب شامير، ومعهد هارس إس.ترومان من أجل السلام، ووزارة الاتصالات والصحافة في الجامعة العبرية، والبروفسور خليل الشقاقي، مدير المركز الفلسطيني للبحوث السياسية والدراسات الاستقصائية (PSR).

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

Popular Posts